رانشگرهای سطحی آرنسون از جمله کارآمدترین سیستم ­های رانش دریایی در جهان می­ باشند. طراحی پروانه نیمه مغروق باعث کاهش ۵۰ درصدی درگ در زیر آب در مقایسه با سیستم ­های رانش با پروانه های مغروق معمولی می­ گردد. تنها سطوح در تماس با آب تیغه های پروانه و نگهدارنده محافظ می ­باشد. در نتیجه سرعت نهایی بالاتر ،شتاب سریعتر  و نسبت بار به توان بهتر خواهد شد . واز طرفی کاهش ۵۰ درصدی مقاومت باعث بهبود قابل توجه سوخت اقتصادی و کاهش هزینه های عملیاتی می ­گردد.
برای مقاصدکاری و تفریحی، سیستم های بر پایه  گاز و دیزل و یا سیستم ­های  توربینی  قادر به خروجی گشتاور بیش از ۳۰۰۰۰ فوت-پوند هستند. رانشگرهای سطحی آرنسون در ده اندازه، مدل و شکلبندی مختلف برای هر مدل عرضه شده اند. مدل­ های در دسترس، از جنس آلومینیم یا برنز ریخته گری هستند و سیستم ­هایی سازگار با ۱۲ یا ۱۴ ولت می ­باشند. بعلاوه رانشگرهای آرنسون جدید با  فین دوگانه در مدل­ های ASD8  و ASD10  موجود می باشند.

مزیت های این سیستم:


  • ۱۵% تا  ۳۰٪ افزایش سرعت بیش از سیستم های معمولی .
  • ۱۵٪ تا ۳۰٪ افزایش در بهره وری سوخت.
  • کارآمدی بیشتر از I / O .
  • مقاومت در برابر خوردگی.
  • میزان سازگاری، از ۱۰۰ اسب بخار به بیش از ۱۰،۰۰۰ اسب بخار.
  • نیاز به تعمیر و نگهداری کمتر.
  •  توانایی تنظیم غوطه وری پروانه در حالی که در حرکت است.
  •  توانایی تنظیم غوطه وری، مطابق با مقدار توان خروجی  برای جلوگیری از تولید  تراست بیشتر از نیاز .
  • کاهش سر و صدا و تخریب بدنه و محافظت دربرابر خوردگی.
  • میزان انعطاف پذیری در محل نصب موتور.
  • ارتعاش کمتر در مقایسه با سایر سیستم های رانش.
  • قابلیت عملیات در آب کم عمق.
  • دسترسی برای تعمیر و نگهداری پروانه.
  • کنترل وهدایت با استفاده از تراستر پروانه، و بدون نیاز به سکان انجام می ­شود که دارای عملکرد بهتر و کارآمدتری می­ باشد.
  • برای تمامی عملکردهای پیچیده کارآمدتر است وطراحی آن دارای پیچیدگی ­های مکانیکی کمتری نسبت به سایر سیستم ­های رانش است.
  • اکثر مدل ها از جنس منیزیم-برنز و یا آلومینیوم  هستند.
  • بدون محدودیت در زاویه شفت، تلورانس بالای پره، و  انتخاب  قطر پروانه بهینه.
  • سازگار با طیف گسترده ای از انواع موتورها ، از نوع گاز، دیزل، و یا توربین.

 

 

ویژگی های این سیستم:


 

شفت پروانه با قابلیت تریم

شفت پروانه که به صورت عمودی قابل تنظیم است، اجازه انتخاب زاویه تراست بهینه را برای حالت های مختلف باری و شرایط دریا می دهد.

plma_arn1 Cut-Away_tn

 

هدایت وکنترل تراست مثبت

برخلاف سیستم های معمولی که مسیر رانش بوسیله سکان تعیین می شود. زاویه رانش سطحی آرنسون درجهتی حرکت می کند که حداکثر هدایت وکنترل را داشته باشد.

plma_arn2 fountain_48_tn

 

قابلیت مانور سریع

پروانه ­های رانشگرهای سطحی در ناحیه عقب شناور و در پشت بدنه قرار دارند، که باعث افزایش هدایت وکنترل و بهبود قابلیت مانور در تمامی سرعت ها می ­شود.

plma_arn3 Hustler5_tn

 

قابلیت ها در  آب های کم عمق

این رانشگرها دارای شفت پروانه با قابلیت تریم هستند و در زیر آب قابل حرکتند.نیاز به آبخور کمتر نسبت به بدنه ­های مرسوم دارند.

plma_arn4 pp_38_diesel_tn

 

 

کلیدواژه ها : ,

این خبر را به اشتراک بگذارید :